Techniek Academy op bezoek Bij Dacia Center Bredene

techniek academie 2020 vives sept 2020 63

Deze middag de groep op bezoek gehad van de techniek academie uit Bredene. Een groepje jongeren die interesse hebben in techniek en daarbij zitten er altijd die het zien zitten om automecanicien te worden. Voor onze toekomst maakten we ons graag een uurtje of 2 vrij om deze jongeren wat bijles te geven. Was het nu een onderhoud of een reservewiel verleggen of wat koetswerkwerk ze zagen het allemaal zitten en natuurlijk komen die zwarte handjes erbij als mecanicien. Leuke belevenis voor iedereen en misschien zit er wel een nieuwe Elon Musk tussen Who Knows?
Heb je ook interesse? Check alvast eens de tekst hieronder en de website van Techniek Academie.

https://www.techniekacademie.be/

 

Read more “Techniek Academy op bezoek Bij Dacia Center Bredene”

admin Firma

De nieuwe Sandero en Sandero Stepway zijn gepresenteerd

nieuwe sandero sandero stepway 2021 7

INTRODUCTIE

Dacia is toonaangevend als het gaat om het promoten van ‘verstandig’ gebruik van een auto. Het merk zit nu meer dan ooit in lijn met de verwachtingen van zijn klanten. Het biedt eenvoudige, ruime, betrouwbare en robuuste auto’s zonder onnodige franje en dat voor de beste prijs op de markt.

De laatste jaren was er al een verandering gaande, maar de ongekende gebeurtenissen van de laatste maanden hebben er meer dan ooit voor gezorgd dat automobilisten nadenken over hun aankopen. De focus ligt weer op wat echt essentieel is, terwijl de behoefte aan mobiliteit en vrijheid blijft. Steeds meer klanten kijken weer pragmatisch naar de aanschaf van een auto. Dacia voldoet al meer dan 15 jaar aan die behoefte en biedt complete auto’s voor een eerlijke prijs.

De nieuwe Sandero en Sandero Stepway belichamen allemaal het DNA van Dacia. De iconische en zeer populaire Sandero is sinds 2017 de bestverkochte auto op de Europese particuliere markt. Er zijn bijna 2,1 miljoen exemplaren verkocht, goed voor 32% van de Dacia-verkopen sinds 2004. De Sandero Stepway, de meer avontuurlijke versie, is met meer dan 1,3 miljoen exemplaren goed voor 64% van alle verkochte Sandero-modellen.

De nieuwe Sandero en Sandero Stepway voldoen aan alle eisen van de consument. De buitenmaten zijn nagenoeg gelijk gebleven, de auto’s bieden volop ruimte en gebruiksgemak en hebben een moderne uitstraling. De fundamentele eenvoud en betrouwbaarheid – die men van Dacia verwacht – zijn gebleven. Dankzij een nieuw platform zijn de modellen veelzijdiger dan ooit: de koper geniet van een nog rijkere uitrusting, verbeterde actieve en passieve veiligheid, nieuwe benzine- en LPG bi-fuel-motoren, een nieuwe automatische transmissie en een volledig nieuwe handgeschakelde zesversnellingsbak.

De nieuwe Sandero en Sandero Stepway zijn een nieuwe interpretatie en waardige opvolger van hun voorgangers. Ze hebben nog steeds een zeer concurrerende prijs en geven klanten daarmee meer dan ooit het meeste waar voor hun geld. De nieuwe Dacia Sandero en Sandero Stepway zijn vanaf januari 2021 bij de Renault dealer te bezichtigen, prijzen volgen in een later stadium.

‘Met deze nieuwe generatie geeft Dacia opnieuw vorm aan zijn iconische modellen in het B-segment die een derde van het Dacia aanbod vormen. Het moderne design is solide en toch aansprekend. Met innovatieve kenmerken, een CMF-platform en zuinige motoren die profiteren van de nieuwste innovaties van de Alliantie bieden de nieuwe Sandero en Sandero Stepway meer ruimte, comfort, veiligheid en rijplezier. Ze illustreren het DNA van Dacia: essentiële auto’s voor een eerlijke prijs die voldoen aan de verwachtingen van de klanten.’,aldus Mihai Bordeanu, Marketingdirecteur Dacia.

 

Lees verder op: DACIAST

 

 

Read more “De nieuwe Sandero en Sandero Stepway zijn gepresenteerd”

admin Autowereld

Heel Wallonië wordt lage-emissiezone vanaf 2023

Niet alleen in Vlaanderen hebben politici last van uitstoothysterie. Ook in het Zuiden van het land hebben ze koorts. Terwijl het land nog in een echte gezondheidscrisis vertoeft, opent de politiek er andermaal de jacht op de auto. Er wordt grof geschut ingezet. Vanaf 2023 wil Wallonië het grondgebied sluiten voor oudere auto’s. Heel gewest wordt lage-emissiezone.

Nu een nieuwe auto: in 2028 alweer verboden

Vanaf 2023 wordt een ban uitgesproken over alle auto’s die hetzij geen euronorm hebben, hetzij euronorm 1 hebben. Daarna wordt de norm mettertijd structureel aangescherpt. Vanaf 2028 zijn alleen auto’s met euronorm V of VI (de huidige) nog toegelaten. Tenminste, wanneer het benzines zijn. Zijn het diesels dan worden de Euro 5-motoren er verboden vanaf 1 januari 2028. Een Euro 6-diesel wordt al verboden in 2028. Om het even ingewikkeld te maken gaat dat laatste niet over een volwaardige normering, maar om een tussenstapje. Voorlopig zijn de Euro 6d-temp (de huidige minimumnorm) en de volwaardige euro 6d-diesels (vanaf 1 januari 2021 verplicht) er in 2028 nog wel welkom. Net als in Vlaanderen wordt daarna geen verdere planning gegeven, zodat nieuwe autokopers nog steeds niet zeker zijn van de levensduur van een nieuwe auto. Die wordt door die nieuwe normen overigens gevoelig duurder.

De politici timmeren nog aan enkele uitzonderingsmaatregelen. Zo zouden sommige young- en oldtimers nog wel gebruikt kunnen worden, zij het beperkt. De Waalse overheid overweegt om er een gebruiksbeperking van 3.000km op te kleven. Of die ook geldt voor auto’s die de kilometers in Vlaanderen verrijden en hoe dat gebruik gecontroleerd zou worden, is nog lang niet duidelijk.

Bron: Auto55

Opendeurdagen op 12 en 13 september

opendeurdagen dacia september 2020

Wie had 15 jaar geleden gedacht dat alles zo op wieltjes zou verlopen voor Dacia? In 2005, toen het merk op de Belgische markt kwam, werden slechts 109 wagens verkocht. Sindsdien kennen we een ware explosie en hebben we in 2019 bijna 24.000 wagens verkocht. Dacia heeft ontegensprekelijk het vertrouwen van de klant gewonnen. En voor onze 15de verjaardag pakken we uit met iets heel bijzonders: tot eind september geven we je de kans om een magnifieke Dacia Duster Anniversary ter waarde van € 17.290* te winnen! Hij zal je ongetwijfeld bekoren met zijn speciale verjaardagsuitrusting.

Neem deel aan de wedstrijd     

 

Klik hier voor de Nieuwsbrief

admin Firma

De zomervakantie afsluiten

etentje mecanicien 2020 afsluiten zomer

De zomer afsluiten met een lekker frietje wat moet je meer hebben. Top mecaniciens die alle dagen 100% van zichzelf geven. Mijn oprechte dank aan hun inzet. #topteam #dacia #renault #daciabredene #bredene

admin Firma

Productierijpe Dacia Spring in beeld!

dacia spring

Dacia trekt later dit jaar het doek van zijn allereerste elektrische auto, de Spring. AutoWeek heeft een drietal patentschetsen van de definitieve productieversie opgedoken.

Dacia heeft momenteel een interessant motorengamma. Niet alleen levert het merk in ons land auto’s met de moderne TCe’s van Renault, ook staan er diverse modellen met een benzinemotor op de leveringslijst die ook overweg kunnen met lpg. Voor hybrides en plug-in hybrides hoef je momenteel niet aan te kloppen bij de Roemeense fabrikant en tot voor kort leek de komst van een volledig elektrische Dacia iets voor in de verre toekomst. Niets is echter minder waar. Tijdens wat de Autosalon van Genève dit jaar had moeten zijn, trok Dacia het doek van de Spring Concept. AutoWeek heeft een stel patentschetsen van de definitieve productieversie opgedoken.

In feite brengen deze patenttekeningen weinig groot nieuws met zich mee. De Spring Concept was immers al nagenoeg productierijp. De Spring lijkt het uiteindelijk zonder de skidplates-achtige elementen aan de voor- en achterzijde te moeten doen die wel op de concept-car waren te zien. Ook lijken de koplampen, die zich een verdieping onder de platte led-dagrijverlichting bevinden, iets eenvoudiger van opzet. Uiteraard is het mogelijk dat Dacia een uitvoering op de markt brengt waarbij deze wel meer lijken op die van de concept-car. Een opvallend verschil met de Spring Concept: de productieversie moet het zonder laadopening op het rechter voorscherm stellen. De compacte Roemeen heeft zijn laadopening net als zijn Renault-broer waarschijnlijk achter het logo op zijn snuit zitten. Of de reguliere ’tankklep’ rechtsachter betekent dat er van de Spring ook een versie met een verbrandingsmotor beschikbaar komt, is niet duidelijk.

De Dacia Spring is in feite Dacia’s versie van de Renault City K-ZE die in China wordt verkocht, op zijn beurt de elektrische versie van de Kwid. De net geen 3,75 meter lange Spring Concept had een WLTP-bereik van 200 kilometer, al lichtte Dacia niet toe hoe groot het accupakket van de auto is. Ook hield het gegevens over de elektromotor nog onder de pet. De Renault City K-ZE waar deze Dacia zijn basis mee deelt, heeft een 26,8 kWh accupakket en heeft een 45 pk elektromotor die de voorwielen aandrijft. Overigens heeft de Dacia Spring naast de City K-ZE meer Chinese broertjes. Venucia verkoopt de kleine EV namelijk als e30 en ook Dongfeng heeft een eigen versie van de elektrische stadsrakker. In 2021 moet de compacte elektrische Dacia op de markt komen, al wordt de productieversie nog dit jaar gepresenteerd. Renault belooft dat het de goedkoopste elektrische auto van Europa wordt, dus dat klinkt veelbelovend.

Bron: Autoweek 

admin Autowereld, Dacia

Mondmasker verplicht in de garages vanaf zaterdag 11 juli 2020

mondmasker 2020

Winkelen kan vanaf zaterdag 11 juli niet meer zonder mondmasker. Ook in bioscopen, tijdens voorstellingen en in musea wordt een mondkapje verplicht. Daarmee wordt een maandenlange discussie over de (on)zin van mondmaskers plots beslecht. “Je voelde het momentum groeien, en nu was de tijd rijp”, zegt viroloog Marc Van Ranst.

Eerst was het compleet overbodig om een mondmasker te dragen, daarna was het een aanbeveling en nu is het toch een verplichting geworden. Donderdagavond heeft het Overlegcomité, met daarin de vertegenwoordigers van de verschillende regeringen in ons land, beslist om het dragen van een mondmasker te verplichten in winkels, winkelcentra, bioscopen, gebedshuizen, musea en bibliotheken.

Nu was dat enkel zo op het openbaar vervoer of bij het uitoefenen van een contactberoep, zoals kappers. De lijst kan nog veranderen, afhankelijk van de epidemiologische situatie in ons land. De horeca staat er niet op en dat zal ook zo blijven aangezien het bijzonder lastig is om te eten met een mondkapje op.

Druk groeide

De beslissing komt als een verrassing omdat die pas volgende week werd verwacht. Al hing ze al even in de lucht. De voorbije dagen werd de druk vanuit de wetenschappelijke wereld langzaam opgevoerd om zo’n verplichting in te voeren. De WHO, de Hoge Gezondheidsraad, virologen op nationale televisie: allemaal hamerden ze op de noodzaak van een verplichting.

“Voortschrijdend inzicht”, noemt viroloog Marc Van Ranst het, terwijl in de publieke opinie het idee heerst dat de politiek een bocht van 180 graden heeft gemaakt. Volgens premier Sophie Wilmès (MR) is daar niets van aan en heeft het Overlegcomité altijd het advies van de GEES gevolgd. “Het klopt dat we in ons vorige advies het dragen van een mondmasker in winkels sterk aanbevolen”, zegt Van Ranst. “We hadden gedacht dat zo’n aanbeveling zou volstaan. Niet dus. Je voelde het momentum groeien en nu was de tijd rijp. Er is steeds meer bewijs dat het coronavirus zich kan verspreiden via kleine deeltjes die in de lucht zweven. Mondmaskers zorgen voor minder van die druppeltjes en verminderen dus de virale lading in slecht verluchte ruimtes. Het duurde even vooraleer iedereen overtuigd was, maar nu is het dus zover.”

Overtreders gestraft

Vraag is wie de verplichting zal controleren en wat de gevolgen zijn voor wie dat niet doet. Wilmès benadrukt dat overtreders een strafrechtelijke sanctie riskeren. Wie nu het samenscholingsverbod met de voeten treedt, riskeert een boete van 250 euro. Winkels die de regels herhaaldelijk aan hun laars lappen zullen hun deuren moeten sluiten.

Bron: Nieuwsblad 

admin corona 2020