Open met nieuwe maatregelen

Facebook post daciacenter

Beste klanten,

Door de nieuwe maatregelen die van kracht zijn vanaf 2 november blijft onze werkplaats open voor herstellingen, bandenwissel en onderhoud. Alle reeds gemaakt afspraken gaan door in de werkplaats. Leveringen gaan door enkel op afspraak en dit onder extra hygiënische maatregelen zonder contact. De showroom blijft gesloten tot nader order en Peter is alleen online en telefonisch beschikbaar. Heb je een vraag of wil je een afspraak maken? Contacteer ons tijdens de openingsuren en we zoeken voor u de best passende datum. #groupvermeire #renault #bredene #dacia

Niet vergeten!! Handen ontsmetten en mondmasker verplicht

Wij blijven open!!!

open tijdens de lockdown

Beste klant,

Opnieuw worden we geconfronteerd met nog strengere maatregelen die tengoede komen voor ieders gezondheid. Daarom vragen wij bij uw bezoek aan de garage zich aan onderstaande maatregelen te houden voor uzelf en ook voor ons.

Hou er rekening mee dat de showroom gesloten is voor de aankoop, offerte, documentatie voor nieuwe en occasie voertuigen.

Om alles zo veilig mogelijk te laten verlopen vragen wij het volgende:

  • De wagen word proper aangeboden
  • U draagt een mondmasker en ontsmet de handen bij het binnenkomen
  • U meldt zich aan met de sleutel van de wagen in de receptie
  • Alleen komen met de wagen en enkel op afspraak

Hebt u problemen dan graag een seintje vooraf naar de garage zodat wij u zo vlug mogelijk kunnen inplannen in ons werkschema.

Samen kunnen we Corona aan en samen gaan we ervoor.

Zorg voor elkaar en voor je familie.

Dacia Spring: eindelijk een goedkope EV!

dacia springer dacia center bredene

Is dit de auto die de EV-markt gaat opschudden?

De ontwikkelingen op EV-gebied gaan hard, maar de prijs is nog altijd een van de pijnpunten. Nu is er echter een auto die potentieel een gamechanger is op dit vlak. Dacia, dat een reputatie hoog (of laag) heeft te houden als budgetmerk, presenteert namelijk zijn allereerste elektrische auto.

Renault

De Spring kregen we in maart al in conceptvorm te zien, maar nu is hier de productieversie. Deze wijkt eigenlijk heel weinig af van het concept. Zelfs de frivole oranje accenten zijn gebleven. Het had zomaar een Renault kunnen zijn. Stiekem is het dat ook, want de basis voor deze auto wordt gevormd door de Renault K-ZE die in China wordt verkocht.

Aandrijflijn

We zullen met het belangrijkste beginnen: de aandrijflijn. De Dacia Spring beschikt over een 44 pk sterke elektromotor, die gekoppeld is aan een 26,8 kWh-accupakket. Van een budget-EV moest je natuurlijk ook niet al te hoge verwachtingen hebben. De actieradius is 230 km volgens de WLTP-methode. Dat is minder dan een e-Up en een MG ZS, om twee andere goedkope EV’s te noemen. De Dacia zal het dus echt van zijn prijs moeten hebben.

Bron: https://www.autoblog.nl/ 16/10/2020

admin Dacia

Techniek Academy op bezoek Bij Dacia Center Bredene

techniek academie 2020 vives sept 2020 63

Deze middag de groep op bezoek gehad van de techniek academie uit Bredene. Een groepje jongeren die interesse hebben in techniek en daarbij zitten er altijd die het zien zitten om automecanicien te worden. Voor onze toekomst maakten we ons graag een uurtje of 2 vrij om deze jongeren wat bijles te geven. Was het nu een onderhoud of een reservewiel verleggen of wat koetswerkwerk ze zagen het allemaal zitten en natuurlijk komen die zwarte handjes erbij als mecanicien. Leuke belevenis voor iedereen en misschien zit er wel een nieuwe Elon Musk tussen Who Knows?
Heb je ook interesse? Check alvast eens de tekst hieronder en de website van Techniek Academie.

https://www.techniekacademie.be/

 

Read more “Techniek Academy op bezoek Bij Dacia Center Bredene”

admin Firma

De nieuwe Sandero en Sandero Stepway zijn gepresenteerd

nieuwe sandero sandero stepway 2021 7

INTRODUCTIE

Dacia is toonaangevend als het gaat om het promoten van ‘verstandig’ gebruik van een auto. Het merk zit nu meer dan ooit in lijn met de verwachtingen van zijn klanten. Het biedt eenvoudige, ruime, betrouwbare en robuuste auto’s zonder onnodige franje en dat voor de beste prijs op de markt.

De laatste jaren was er al een verandering gaande, maar de ongekende gebeurtenissen van de laatste maanden hebben er meer dan ooit voor gezorgd dat automobilisten nadenken over hun aankopen. De focus ligt weer op wat echt essentieel is, terwijl de behoefte aan mobiliteit en vrijheid blijft. Steeds meer klanten kijken weer pragmatisch naar de aanschaf van een auto. Dacia voldoet al meer dan 15 jaar aan die behoefte en biedt complete auto’s voor een eerlijke prijs.

De nieuwe Sandero en Sandero Stepway belichamen allemaal het DNA van Dacia. De iconische en zeer populaire Sandero is sinds 2017 de bestverkochte auto op de Europese particuliere markt. Er zijn bijna 2,1 miljoen exemplaren verkocht, goed voor 32% van de Dacia-verkopen sinds 2004. De Sandero Stepway, de meer avontuurlijke versie, is met meer dan 1,3 miljoen exemplaren goed voor 64% van alle verkochte Sandero-modellen.

De nieuwe Sandero en Sandero Stepway voldoen aan alle eisen van de consument. De buitenmaten zijn nagenoeg gelijk gebleven, de auto’s bieden volop ruimte en gebruiksgemak en hebben een moderne uitstraling. De fundamentele eenvoud en betrouwbaarheid – die men van Dacia verwacht – zijn gebleven. Dankzij een nieuw platform zijn de modellen veelzijdiger dan ooit: de koper geniet van een nog rijkere uitrusting, verbeterde actieve en passieve veiligheid, nieuwe benzine- en LPG bi-fuel-motoren, een nieuwe automatische transmissie en een volledig nieuwe handgeschakelde zesversnellingsbak.

De nieuwe Sandero en Sandero Stepway zijn een nieuwe interpretatie en waardige opvolger van hun voorgangers. Ze hebben nog steeds een zeer concurrerende prijs en geven klanten daarmee meer dan ooit het meeste waar voor hun geld. De nieuwe Dacia Sandero en Sandero Stepway zijn vanaf januari 2021 bij de Renault dealer te bezichtigen, prijzen volgen in een later stadium.

‘Met deze nieuwe generatie geeft Dacia opnieuw vorm aan zijn iconische modellen in het B-segment die een derde van het Dacia aanbod vormen. Het moderne design is solide en toch aansprekend. Met innovatieve kenmerken, een CMF-platform en zuinige motoren die profiteren van de nieuwste innovaties van de Alliantie bieden de nieuwe Sandero en Sandero Stepway meer ruimte, comfort, veiligheid en rijplezier. Ze illustreren het DNA van Dacia: essentiële auto’s voor een eerlijke prijs die voldoen aan de verwachtingen van de klanten.’,aldus Mihai Bordeanu, Marketingdirecteur Dacia.

 

Lees verder op: DACIAST

 

 

Read more “De nieuwe Sandero en Sandero Stepway zijn gepresenteerd”

admin Autowereld

Heel Wallonië wordt lage-emissiezone vanaf 2023

Niet alleen in Vlaanderen hebben politici last van uitstoothysterie. Ook in het Zuiden van het land hebben ze koorts. Terwijl het land nog in een echte gezondheidscrisis vertoeft, opent de politiek er andermaal de jacht op de auto. Er wordt grof geschut ingezet. Vanaf 2023 wil Wallonië het grondgebied sluiten voor oudere auto’s. Heel gewest wordt lage-emissiezone.

Nu een nieuwe auto: in 2028 alweer verboden

Vanaf 2023 wordt een ban uitgesproken over alle auto’s die hetzij geen euronorm hebben, hetzij euronorm 1 hebben. Daarna wordt de norm mettertijd structureel aangescherpt. Vanaf 2028 zijn alleen auto’s met euronorm V of VI (de huidige) nog toegelaten. Tenminste, wanneer het benzines zijn. Zijn het diesels dan worden de Euro 5-motoren er verboden vanaf 1 januari 2028. Een Euro 6-diesel wordt al verboden in 2028. Om het even ingewikkeld te maken gaat dat laatste niet over een volwaardige normering, maar om een tussenstapje. Voorlopig zijn de Euro 6d-temp (de huidige minimumnorm) en de volwaardige euro 6d-diesels (vanaf 1 januari 2021 verplicht) er in 2028 nog wel welkom. Net als in Vlaanderen wordt daarna geen verdere planning gegeven, zodat nieuwe autokopers nog steeds niet zeker zijn van de levensduur van een nieuwe auto. Die wordt door die nieuwe normen overigens gevoelig duurder.

De politici timmeren nog aan enkele uitzonderingsmaatregelen. Zo zouden sommige young- en oldtimers nog wel gebruikt kunnen worden, zij het beperkt. De Waalse overheid overweegt om er een gebruiksbeperking van 3.000km op te kleven. Of die ook geldt voor auto’s die de kilometers in Vlaanderen verrijden en hoe dat gebruik gecontroleerd zou worden, is nog lang niet duidelijk.

Bron: Auto55