Hebben ze het nu nog niet door?

Hebben ze het nu nog niet door?

Je hoorde of zag het misschien al: momenteel loopt er een nieuwe sensibilisatiecampagne van Recytyre. Om de impact van oude banden op het milieu zo klein mogelijk te houden, zorgt Recytyre niet alleen voor duurzame recyclagemogelijkheden, maar proberen wij de chauffeurs ook diets te maken dat correct opgepompte banden hun levensduur verlengt! Dat dit ook nog eens zorgt voor minder CO2-uitstoot, de veiligheid bevordert en de portemonnee spaart is uiteraard handig meegenomen.

Preventie, zo noemen we dit belangrijke luik in het afvalbeleid. Wat geen afval wordt moet niet gerecycleerd worden, en hoe langer producten – zoals autobanden – meegaan, hoe minder snel ze in het recyclagecircuit moeten worden opgenomen. Reeds verschillende jaren voert Recytyre hierrond campagnes. En ondanks meetbare verbeteringen, blijkt het toch nodig op ditzelfde nageltje te blijven slaan: een correcte bandenspanning is heel belangrijk en biedt tal van voordelen!

Wat moeten we nog allemaal uitvinden…

Het uitgangspunt van de brainstorming voor een nieuwe campagne was dan ook “Wat moeten we nog allemaal uitvinden om ze naar hun banden te doen kijken?”. En meteen hadden we de baseline voor de campagne! De kortste brainstorming ooit. Zowel via radio-spots (beluister hem hier) als via online-bannering stellen we deze vraag en suggereren we natuurlijk onmiddellijk op ludieke tot zelfs absurde wijze het antwoord. Lichtjes tot heel zwaar overdrijven om de aandacht te trekken.

Influencers

Net zoals in een vorige campagne schakelden we ook enkele “influencers” in. Dat zijn heel actieve gebruikers van de sociale media (vloggers, instagrammers, youtubers,…) met vaak heel veel volgers. Zij mochten mee nadenken hoe zij hun volgers het best zouden kunnen sensibiliseren voor onze uitdaging. Een mode-adept spreek je immers op een andere wijze aan dan een autofreak, een voetbalfan heeft andere gevoeligdheden dan, zeg maar, een operaliefhebber.

Van de vlogs of video-opnames die deze influencers via hun eigen kanalen verspreidden, maakten wij korte compilaties van 30”, die we zelf via betaalde onlinekanalen verspreiden. Hopelijk kom je er al surfend wel links of rechts één of meerdere tegen.

Naast het medialuik vinden ook enkele evenementiële activaties plaats in grote winkelcentra, waar de passanten met dezelfde vraag zullen worden bestookt én tevens oplossingen krijgen aangeboden.

Checkjeband.be

Tenslotte werd ook de campagnewebsite in een nieuw kleedje gestoken, opnieuw met een wedstrijd, met heel veel praktische tips en lezenswaardige info. Kijk zelf eens op www.checkjeband.be.

Bron: 13, November 2018 by recytyre

Spread the love
admin Autowereld